Peiling vraag 5

Roddels, Achterklap en andere flauwekul
Eldert
Posts: 150
Joined: 01 Apr 2009, 17:30

Peiling vraag 5

Post by Eldert »

5) Naam van de club:
de club heet nu officieel Studenten Bridge Club Dombo. De vraag is of de S van Studenten nog wel past bij de club. De gemiddelde leeftijd is immers 38 jaar en er zijn maar enkele echte studenten lid.
Vind je dat we de naam moeten veranderen in Bridge Club Dombo? Ja / Nee
Zo nee, waarom niet: ………….
En wat zou dan eventueel de naam van de club moeten zijn: …………………..
Erik
Posts: 788
Joined: 27 Jul 2009, 23:27

Re: Peiling vraag 5

Post by Erik »

nee,
'Studenten' slaat meer op de sfeer dan op de leeftijd. Bovendien trekt juist die 's' een bepaald publiek aan dat we juist willen bereiken.
Dingen simpel houden is vrij moeilijk,
Dingen moeilijk maken daarentegen, is vrij simpel
User avatar
K-J
Posts: 1441
Joined: 06 Apr 2009, 20:35

Re: Peiling vraag 5

Post by K-J »

Als we onszelf Studenten Bridge Club Dombo willen blijven noemen moeten we ervoor zorgen dat de club ook voor studenten weer aantrekkelijk gemaakt wordt (zoals de eerder genoemde ondervereniging). Als er op dat vlak geen echte initiatieven ondernomen gaan worden zou ik de naam veranderen in Dombo, BC Dombo of SBC Dombo (SBC dan alleen vanwege traditie) en het woord studenten verwijderen uit onze naam.
HenkU
Posts: 145
Joined: 03 Apr 2009, 08:15
Location: Rozendaal
Contact:

Re: Peiling vraag 5

Post by HenkU »

Nee, het student is synoniem voor "een jonger publiek", houden dus. Bovendien, de S staat in de statuten, om dat te veranderen kost 500 euro notariskosten. Die kunnen we beter besteden aan de dupliceermachine.
User avatar
Arnaud
Posts: 210
Joined: 19 Jun 2009, 12:18

Re: Peiling vraag 5

Post by Arnaud »

E500 voor het schrappen van de S lijkt met onzinnig. Wat wel van belang is is dat afgestudeerden (leeftijd 25-30) begrijpen dat ze ook meer dan welkom zijn bij Dombo. Als blijkt dat de S afschrikt moeten we kwa pr/website die S onderbelichten.
User avatar
Martin
Posts: 571
Joined: 02 Apr 2009, 17:44

Re: Peiling vraag 5

Post by Martin »

Ik vind de officiele naam niet zo relevant.
Werk fascineert me: ik kan er urenlang naar kijken!
Baka
Posts: 61
Joined: 06 Jun 2009, 14:08
Contact:

Re: Peiling vraag 5

Post by Baka »

Eens met Arnaud, Martin en Henk. Zonde van de centen, maar als we een groter publiek (binnen onze beoogde doelgroepen) aanspreken door de 's' zo min mogelijk te gebruiken, dan dat gewoon doen. Je officiële naam hoef je vrijwel nergens te gebruiken, dus het logo erop aanpassen is gewoon te doen.
User avatar
nijn11
Posts: 720
Joined: 01 Apr 2009, 22:21
Location: Utrecht

Re: Peiling vraag 5

Post by nijn11 »

AGOVV: Apeldoornse GeheelOnthouders Voetbal Vereniging. Tja.
(niet helemaal juist - zij hebben wel de betekenis van de afkorting veranderd. Net als dat de VPRO geen V.P.R.O. meer is. Eerlijk gezegd: lekker belangrijk)
Laatst een prachtige samengestelde dwang gemaakt. Helaas is dit vakje te klein om het spel te bevatten.
User avatar
K-J
Posts: 1441
Joined: 06 Apr 2009, 20:35

Re: Peiling vraag 5

Post by K-J »

Als het geld kost zou ik de officiële naam niet wijzigen, maar ik zou dan wel voortaan SBC niet meer uitschrijven in Studenten Bridge Club, maar dat we verder door het leven gaan als SBC Dombo, zonder dat we ons druk maken waar SBC nou eigenlijk voor staat.
In dat geval ben ik dus voor aanpassing van ons logo ;)
Eldert
Posts: 150
Joined: 01 Apr 2009, 17:30

Re: Peiling vraag 5

Post by Eldert »

Er is een verschil tussen het aanpassen van de naam in de statuten en het aanpassen van de naam in het dagelijks gebruik.

De S is momenteel een beetje vreemd. We noemen onszelf een Studenten club en dat proberen we ook uit te dragen (op UIT-dagen en andere activiteiten), maar zijn dat niet en willen dat ook niet zijn (tenminste, die conclusie trek ik uit de reacties op de andere vragen in de peiling). Moeten we dan niet gewoon daar voor uit komen en zeggen we zijn een BC in plaats van een SBC?
Post Reply