Peiling vraag dupliceermachine vraag 3

Roddels, Achterklap en andere flauwekul
nienkel
Posts: 20
Joined: 09 Dec 2010, 22:55

Re: Peiling vraag dupliceermachine vraag 3

Post by nienkel »

een dupliceermachine vind ik prima, maar uitdraaien op de avond zelf niet.
dan gaat de sfeer die er nu is echt verloren. we zijn geen star of bco en dat willen we toch hopelijk ook niet zijn of worden.
de sfeer bepaal ik niet zelf. als iedereen met een papiertje rond gaat lopen na afloop is de lol er voor mij snel van af. en dat zou jammer zijn.
User avatar
Gary McAlley
Posts: 851
Joined: 09 Apr 2009, 18:39

Re: Peiling vraag dupliceermachine vraag 3

Post by Gary McAlley »

eens met mcmolly. ik ben nooit op een clubavond van die andere verenigingen geweest, maar denk dat als je op een Dombo-avond uitdraaien beschikbaar stelt er nog steeds een groot verschil met die clubs is. En inderdaad, wat vind je belangrijk op een clubavond: bridge of gezelligheid? En met bridge bedoel ik dan bridge in de ruime zin, dus incl. nabespreken etc. Voor mezelf zou het antwoord op die vraag moeten zijn: beide! ik houd wel van spellen nabespreken met wat mensen en vind dat ook erg gezellig. daarnaast is het leerzaam maar ook dat vind ik niet op gespannen voet staan met gezelligheid. Dombo moet vooral rommelig, luidruchtig, alcoholisch en allemaal dat soort dingen blijven, maar het moet niet zo zijn dat de focus volledig op de gezelligheid komt te liggen en dat bridge een bijactiviteit wordt. Dit is natuurlijk gechargeerd, maar Dombo incl. spelverdelingen vergelijken met al die andere verenigingen is ook gechargeerd.
Twee dingen nog:
- voor mij zijn die spelverdelingen op de avond geen halszaak en als ik de discussie zo lees denk ik dat we het uiteindelijk niet moeten doen omdat er te veel mensen zijn die er wel een halszaak van maken.
- ik vind het ook belangrijk dat de cultuur van Dombo wat betreft serieus bridge/gezelligheid/combinatie behouden blijft. zelf ben ik nog relatief kort lid, maar ik zou graag van wat mensen die al langer lid zijn willen horen hoe Dombo zich in de loop van de tijd heeft ontwikkeld.
dirk
Posts: 76
Joined: 03 Apr 2009, 09:27

Re: Peiling vraag dupliceermachine vraag 3

Post by dirk »

Om op de oorspronkelijke vraag antwoord te geven: ja ik ben voor.

Kan me helemaal vinden in de post van Floris: ik ben beginner, speel niet bij nog een andere club en een schudmachine zou me echt niet afschrikken. Sterker, juist als beginner wil ik handen nog wel eens rustig kunnen bekijken om te overleggen hoe ik het wel had moeten bieden en/of spelen.

Misschien omdat ik de schrikbeelden van de bejaardenclubs niet ken, maar waarom zou het hebben van een dupliceermachine impliceren dat je geen gezellige club meer kan hebben?

Die verdelingen hoeven voor mij niet op de avond zelf, zeker niet als daar bij een grote minderheid weerstand voor is. Zet die verdelingen lekker de volgende dag op de site. Misschien heeft dat ook nog een positief effect op het forum: spellen worden dan wellicht makkelijker besproken (en we houden de discussie bij de bar weg ;-)).
Post Reply