Peiling vraag dupliceermachine vraag 4

Roddels, Achterklap en andere flauwekul
nienkel
Posts: 20
Joined: 09 Dec 2010, 22:55

Re: Peiling vraag dupliceermachine vraag 4

Post by nienkel »

de machine kost 3500. en dan de kaarten nog neem ik aan. die moet gecodeerd zijn.
HenkU
Posts: 145
Joined: 03 Apr 2009, 08:15
Location: Rozendaal
Contact:

Re: Peiling vraag dupliceermachine vraag 4

Post by HenkU »

Kaarten moet je sowieso 2x per jaar vervangen, verschil tussen de gewone en barcode speelkaart bij de bond is iets van 0.25 cent. 0.25x24x2=12 euro per jaar extra tov van we nu aan kaarten uitgeven.
nienkel
Posts: 20
Joined: 09 Dec 2010, 22:55

Re: Peiling vraag dupliceermachine vraag 4

Post by nienkel »

We hebben nu toch gesponsorde kaarten? Hoeveel scheelt dat op jaarbasis?
HenkU
Posts: 145
Joined: 03 Apr 2009, 08:15
Location: Rozendaal
Contact:

Re: Peiling vraag dupliceermachine vraag 4

Post by HenkU »

Een spel voor de duplimate kost 2.35, totaal dus 2x2.35x24=112.80.

(Even aangenomen dat de gesponsorde kaarten niet speciaal gedrukt worden, de achterkant laten drukken van een barcodekaart is even duur als van een gewone.)
User avatar
K-J
Posts: 1441
Joined: 06 Apr 2009, 20:35

Re: Peiling vraag dupliceermachine vraag 4

Post by K-J »

Voor zover ik het weet hoeven er geen bijzonder kaarten gekocht te worden (bv. met barcode) bij de dupliceermachine die voorgesteld wordt om aan te schaffen. De enige eis is dat de kaarten die gebruikt worden dezelfde voorkant hebben, omdat er foto's van de kaarten ingescanned worden in de dupliceermachine. Dus op dit punt is er geen kostenverhoging.
Het bestuur kan hierover neem ik aan duidelijk verschaffen. 8-)
Erik
Posts: 788
Joined: 27 Jul 2009, 23:27

Re: Peiling vraag dupliceermachine vraag 4

Post by Erik »

Het verhaal van KJ klopt, met dien verstande dat meerdere soorten kaarten wel kunnen, maar niet binnen één batch te dupliceren spellen. Er hoeven dus geen dure barcode kaarten te worden aangeschaft.
Dingen simpel houden is vrij moeilijk,
Dingen moeilijk maken daarentegen, is vrij simpel
User avatar
nijn11
Posts: 720
Joined: 01 Apr 2009, 22:21
Location: Utrecht

Re: Peiling vraag dupliceermachine vraag 4

Post by nijn11 »

Kunnen we geen leuke benefiet-duplo-drive organiseren om dat ding te financieren? Kan iedereen die wil zijn steentje bijdragen, ook sympathisanten buiten de vereniging.
Misschien een pro-am Calcutta toernooi, als we beroemde bridgers (en Dennis) kunnen vragen zich bij opbod te laten verhuren?
Of we sluiten ons 3 dagen op in een kaartenhuis zonder bier te drinken?

Eerlijk gezegd vind ik een vrijwillige bijdrage namelijk niet zo'n fijn idee, wegens peer pressure (zie ook Baka). Het druist ook een beetje in tegen de collectiviteitsgedachte die een vereniging moet uitdragen.
Maar ach, ik ben een ouwe gefrustreerde rooie rakker...

PS. De avatar van Nienkel doet me wel erg denken aan de slotscene uit Carry...
Laatst een prachtige samengestelde dwang gemaakt. Helaas is dit vakje te klein om het spel te bevatten.
Eldert
Posts: 150
Joined: 01 Apr 2009, 17:30

Re: Peiling vraag dupliceermachine vraag 4

Post by Eldert »

nijn11 wrote:Eerlijk gezegd vind ik een vrijwillige bijdrage namelijk niet zo'n fijn idee, wegens peer pressure (zie ook Baka). Het druist ook een beetje in tegen de collectiviteitsgedachte die een vereniging moet uitdragen.
Maar ach, ik ben een ouwe gefrustreerde rooie rakker...
Ik zie hier juist een mooi sociaaldemocratisch principe in werking. De sterkste schouders dragen de zwaarste lasten.
Post Reply