Voorstel 5: vraag aan bestuur (spelverdelingen op clubavond)

Roddels, Achterklap en andere flauwekul
Post Reply
Mimamaaike
Posts: 53
Joined: 17 Aug 2009, 14:18

Voorstel 5: vraag aan bestuur (spelverdelingen op clubavond)

Post by Mimamaaike »

Ik vind het verrassend dat het bestuur voorstelt de spelverdelingen op de clubavond uit te delen, als slechts 34% van de leden heeft aangegeven dat te willen (dus twee derde niet) en er een aantal leden zijn die zich hartgrondig hebben uitgesproken tegen het uitdelen van spelverdelingen op de clubavond. Ik heb liever een voorstel waar iedereen zich redelijk in kan vinden dan een voorstel wat een aantal mensen echt tegen de borst stuit.

Wat is jullie reden om toch voor te stellen de spelverdelingen op de clubavond uit te delen?

Maaike
guus
Posts: 286
Joined: 01 Apr 2009, 08:42

Re: Voorstel 5: vraag aan bestuur (spelverdelingen op clubav

Post by guus »

Ik kan me trouwens voorstellen, en dat is ook wat ik uit het forum heb gehaald, dat veel mensen bang zijn dat het op de clubavond uitdelen van de spelverdelingen de avond veranderd en het karakter van de club en daar zijn de meesten op tegen, maar hoe kom je daar achter als je het niet voor een periode hebt uitgeprobeerd. Ik vind het een goed plan in ieder geval.
User avatar
Fleur
Posts: 208
Joined: 20 Jul 2009, 14:39

Re: Voorstel 5: vraag aan bestuur (spelverdelingen op clubav

Post by Fleur »

Ik vind het ook uitmaken of er veel spelverdelingen uitgeprint zullen worden of ééntje. Een expemplaar bij de clubavond kan handig zijn, zonder dat iedereen met zijn neus in een papiertje zit voor de rest van de avond.
Mimamaaike
Posts: 53
Joined: 17 Aug 2009, 14:18

Re: Voorstel 5: vraag aan bestuur (spelverdelingen op clubav

Post by Mimamaaike »

Persoonlijk vind ik het uitproberen (dus zoals het bestuur nu voorstelt) ook een goede tussenoplossing - dan kunnen mensen die 'angst' hebben voor verandering checken/kijken of dat ook echt zo is. Anders blijft het toch koffiedik kijken.

Mijn vraag is uit nieuwsgierigheid, en omdat we tijdens de BLV niet meer mogen discussieren/vragenstellen en er misschien ook andere mensen wel in de redenen van het bestuur geïnteresseerd zijn dacht ik, ik stel m op het forum.
Eldert
Posts: 150
Joined: 01 Apr 2009, 17:30

Re: Voorstel 5: vraag aan bestuur (spelverdelingen op clubav

Post by Eldert »

Wij (het bestuur, anoniem/unaniem, maar niet per se beide), hebben geconcludeerd dat 34% van de leden die gereageerd heeft de verdelingen graag meteen ziet, tegen 39% die de verdelingen liever niet meteen ziet.
Dit ligt redelijk bij elkaar in de buurt, naar mijn mening, zeker op een totaal van ongeveer 40 reacties.

Ook denken wij dat de angst voor een verandering van de sfeer op de clubavond veel groter is dan de werkelijke verandering. Echter, omdat wij dat niet zeker weten en omdat we het willen uitproberen, zullen wij een proefperiode voorstellen op de ledenvergadering.


P.s. Wat mij verrast is dat iemand die beroepsmatig veel te maken heeft met statistiek, de bewering doet dat 2/3 het dus niet wil 8-) .
User avatar
K-J
Posts: 1441
Joined: 06 Apr 2009, 20:35

Re: Voorstel 5: vraag aan bestuur (spelverdelingen op clubav

Post by K-J »

Ik kan me het voorstel van het bestuur voorstellen, maar ik ben wel benieuwd hoe de evaluatie gaat plaatsvinden. Op dit moment is een relatief grote minderheid tegen het uitprinten van de spelverdelingen (in ieder geval tegen het uitdelen op grote schaal) en ik ben dan ook benieuwd wat het bestuur gaat doen na de evaluatieperiode. Komt er dan opnieuw een BLV over dit onderwerp of wordt er een enquete gehouden onder de leden? Of wordt er alleen gekeken of er na de evaluatieperioide nog protesten zijn?
Om goed een mening te kunnen vormen over dit voorstel zou ik hier graag meer duidelijkheid over willen hebben.
Erik
Posts: 788
Joined: 27 Jul 2009, 23:27

Re: Voorstel 5: vraag aan bestuur (spelverdelingen op clubav

Post by Erik »

We gaan toch niet voor elk wissewasje een BLV organiseren? Kunnen we alsjeblieft wat verantwoordelijkheid bij het bestuur laten? Nu weet ik dat men in Nederland graag overal inspraak wil hebben en het liefst bijvoorbaat moties van afkeuring worden ingediend tegen dingen die mogelijk zouden kunnen gaan gebeuren, maar kunnen wij dat buiten de vereniging houden? Het bestuur evalueert en beslist vervolgens. Hoe zij dat doen bepalen zij. Daarna mag je ze ter verantwoording roepen.
Dingen simpel houden is vrij moeilijk,
Dingen moeilijk maken daarentegen, is vrij simpel
User avatar
K-J
Posts: 1441
Joined: 06 Apr 2009, 20:35

Re: Voorstel 5: vraag aan bestuur (spelverdelingen op clubav

Post by K-J »

Ik zie dit niet als een wissewasje. Het bestuur doet een voorstel waar op dit moment geen meerderheid zich voor heeft uitgesproken en waar een flinke minderheid grote bezwaren tegen heeft. Daar kan je niet zomaar aan voorbij gaan.
Ik begrijp het voorstel van het bestuur om het uitdelen van spelverdelingen op de clubavond uit te testen en ik wil daar ook in meegaan (terwijl ik op dit moment tegen het uitdelen van spelverdelingen ben), maar als het bestuur niet aangeeft wat er daarna gedaan gaat worden met de ervaringen uit de proefperiode (het wordt geëvalueerd is voor mij een veel te loze kreet) dan kan ik niks met dit voorstel.
HenkU
Posts: 145
Joined: 03 Apr 2009, 08:15
Location: Rozendaal
Contact:

Re: Voorstel 5: vraag aan bestuur (spelverdelingen op clubav

Post by HenkU »

Ergens denk ik dat dit zichzelf wel zal regelen. Als er belangstelling is voor de spelverdelingen, dan pakken mensen die me en gaan ze erover praten. Is die er niet, dan blijven ze ongebruikt liggen. Dat zie je zo na een paar avonden. Bovendien, je kan dit altijd in de gewone jaarvergadering aan de orde stellen.
Post Reply