P gezocht 9-4

Zoek hier je partner voor de clubavond, 4-tallen competitie, toernooien of het leven.
Post Reply
roeld

P gezocht 9-4

Post by roeld »

Wie o wie heeft er zin om met mij te kaarten?
User avatar
charlene
Posts: 41
Joined: 12 Sep 2010, 18:07

Re: P gezocht 9-4

Post by charlene »

Hoi Roel,

Heb je zin om met mij te spelen?

Groetjes,
Charlene
roeld

Re: P gezocht 9-4

Post by roeld »

Dag Charlene,


ik was helaas tot nu aan het werk en kon nog niet reageren.
Ik ben vandaag helaas (voor jou) al gebeld door Martijn en speel vanavond met hem.

gr.

Roel
User avatar
charlene
Posts: 41
Joined: 12 Sep 2010, 18:07

Re: P gezocht 9-4

Post by charlene »

Beste Roel,

Eerlijk gezegd vind ik dit niet zo netjes. Maar ja, het zei zo. Veel plezier vanavond.
roeld

Re: P gezocht 9-4

Post by roeld »

Ja Charlene, maar wat moet ik doen dan? Ik ben toen ik thuis kwam meteen op het forum gaan kijken of iemand daar gereageerd had. Niet zo handig van Martijn, maar ik kan er toch niets aan doen?
basm
Posts: 119
Joined: 02 Apr 2009, 08:27
Location: Utrecht

Re: P gezocht 9-4

Post by basm »

misschien had je tegen Martijn kunnen zeggen dat je een berichtje op het forum uit had staan, dat je niet op het forum kon kijken en dat het niet zo netjes zou zijn om ondertussen met iemand anders een afspraak te maken? Wat zijn jouw oproepen op het forum nu nog waard als je ondertussen via een andere weg andere afspraken maakt zonder te zorgen dat eventuele respondenten op het forum hiervan tijdig op de hoogte worden gesteld? Je laat nu iemand een hele dag in de waan een partner te hebben geregeld, en op het allerlaatste moment zegt je: "sorry voor jou - ik speel toch met iemand anders"
roeld

Re: P gezocht 9-4

Post by roeld »

Ik besef me heel goed dat dit vervelend is gegaan gisteren. Ik heb Martijn erop aangesproken (en vind dat hij nog excuses moet maken, maar goed), maar het blijkt een miscommunicatie te zijn geweest. Blijkbaar heeft hij mijn forumpost niet gezien. Daar was ik vanuit gegaan (hoe weet hij anders dat ik niemand heb). Ik zal het de volgende keer ter overvloede dit erbij vragen.

Ik besef me ook dat ik wat te kort heb gereageerd gisteravond. Ik bedacht me pas op de fiets dat ik er wel wat aan kon doen: we konden in een driemansgroep spelen. Dat heb ik meteen Martijn ook verteld bij aankomst. Ik wist niet dat Charlene uit Leiden kwam. Het leed was dus al geschied.

Ik vind wel dat het niet heel vreemd is dat ik ervanuit ben gegaan dat Martijn op het forum gekeken had, maar zal er in de toekomst inderdaad meer aandacht aan schenken. Ik heb er op dat moment overigens ook niet zo bij stil gestaan. Dat was mogelijk wel wat dom van mijn kant, maar dit had ik ook niet verwacht.

Ik vind het niet terecht om meteen daar de conclusie aan te verbinden dat mijn oproepen dus waardeloos zijn. Miscommunicatie gebeurt en dat betekent dat er een goede oplossing had moeten worden gevonden. Dat vind ik het meest vervelende van gisteren.

Tot slot wil ik wel opmerken dat het misschien handiger zou zijn als mensen niet pas op donderdag erachter komen dat ze nog een partner zoeken. Mijn oproep vond ik al verschrikkelijk laat, maar heb ik dinsdagavond geplaatst. Maar als je pas op dodnerdag een partner gaat zoeken, heb je ook geen mogelijkheid meer om te herstellen als er iets fout gaat. Dat blijkt wel.
basm
Posts: 119
Joined: 02 Apr 2009, 08:27
Location: Utrecht

Re: P gezocht 9-4

Post by basm »

Beste Roel,

Je doet een oproep om niet tot donderdag te wachten om een partner te zoeken. Maar in de praktijk is dat juist de manier waarop mensen het forum gebruiken: als je kijkt in de historie van dit forum over de afgelopen jaren zul je zien dat 95% van alle berichten over "partner gezocht" geplaatst zijn op donderdag. Het forum wordt juist gebruikt door mensen die er op woensdagavond of donderdag achterkomen dat ze naar Dombo willen gaan en nog een partner zoeken. Daarom is het belangrijk dat je ook een beetje kunt vertrouwen op andere mensen die op het forum posten.
User avatar
frank
Posts: 267
Joined: 19 May 2009, 16:12

Re: P gezocht 9-4

Post by frank »

Los van wat Bas zegt, het is de verantwoordlijkheid van degene die het forumverzoek doet bij te houden of het verzoek nog geldig is. Excuses van jou lijken me dus meer op de plaats dan van Martijn of kreten als "ïk kon er niks aan doen". Mocht je onverhoopt een hele donderdag geen internet hebben (onwaarschijnlijk maar mogelijk), zet dat dan erbij en geef andere manieren van communiceren, trek je verzoek in, of vraag degene die je geregeld hebt expliciet om het forum aan te passen. Dus er zijn meer oplossingen dan een laatste optie als een 3-manschap.

Het forum gebruiken is handig maar geeft een zekere verantwoordlijkheid met betrekking tot anderen die er vanuit gaan dat je hun reactie leest.
roeld

Re: P gezocht 9-4

Post by roeld »

Ik werk de hele dag (net zoals meer mensen) en kan niet op internet op mijn werk naar forums toe surfen (daar zijn gedragscodes voor) en heb zo snel mogelijk laten weten dat het verzoek niet meer geldig was. Ik heb een telefoon uit het jaar 0 en kan daar niet op internetten. Verder vind ik het ook vervelend hoe het is gegaan. In mijn ogen is en blijft het wel een ongelukkige miscommunicatie. Ik heb het zelf in Groningen ook wel eens gehad. Kan gebeuren.

Ik wil verder best de discussie aangaan, maar dan alleen op de clubavond face to face. Tekst en vooral de bedoeling daarachter kan te makkelijk verkeerd worden geinterpreteerd.
Post Reply