Viertallen, niemand kwets.
Je hebt:
xx
A7x
AVxx
HTxx
Je opent 1 (3+k). Links 1
Maat nu 2 : 8-11, 5+k.
Rechts 3 : -fit.
1. Doe je nu iets?
Stel je past, dan gaat het verder:
Links 3
Maat 4
Rechts pas.
2. Wat nu?
Harten of klaver?
Re: Harten of klaver?
1. Ik heb te weinig om de manche te bieden. Ik voel wel wat voor doublet als invite voor 4 , maar pas lijkt me ook prima. Het zit er een beetje tussenin wat mij betreft.
2. Het enige intelligente bod dat je hebt (naast pas, 4 of 5 ) is 4 . De vraag is wat dat belooft, twijfel over de beste manche of een extremere hand waarmee je 4 nog wel zou willen uitnemen (mochten ze dat alsnog bieden). Het lijkt me de eerste variant, want de tegenstanders hebben al gesuggereerd niet te willen uitnemen.
Ik bied dus gewoon 4 , want dat lijkt me de meest-kansrijke manche (van 4 worden we sowieso niet rijk).
2. Het enige intelligente bod dat je hebt (naast pas, 4 of 5 ) is 4 . De vraag is wat dat belooft, twijfel over de beste manche of een extremere hand waarmee je 4 nog wel zou willen uitnemen (mochten ze dat alsnog bieden). Het lijkt me de eerste variant, want de tegenstanders hebben al gesuggereerd niet te willen uitnemen.
Ik bied dus gewoon 4 , want dat lijkt me de meest-kansrijke manche (van 4 worden we sowieso niet rijk).
Werk fascineert me: ik kan er urenlang naar kijken!
1. Ik pas of doubleer. Als ik maar aan kan geven dat ik een hartenstart wil.
2. 4 , wat anders?
2. 4 , wat anders?
I have certain god-like powers in the presence of alcohol.
(Bilious, the Oh God of Hangovers, from Hogfather by Terry Pratchett)
(Bilious, the Oh God of Hangovers, from Hogfather by Terry Pratchett)
1. Ik pas of doubleer. Als ik maar aan kan geven dat ik een hartenstart wil.
2. 4 , wat anders?
Goh, wat antwoordt dit toch makkelijk
2. 4 , wat anders?
Goh, wat antwoordt dit toch makkelijk
1. Ik doubleer of pas
2. 4 , al is het alleen maar om het met KJ en Tijn oneens te zijn
2. 4 , al is het alleen maar om het met KJ en Tijn oneens te zijn
Laatst een prachtige samengestelde dwang gemaakt. Helaas is dit vakje te klein om het spel te bevatten.